RSS
Hello! Welcome to this blog...

2 April 2009




2 April 2009, merupakan satu lagi detik yan akan mekar dalam lipatan sejarah negara Malaysia yang tercita. Seluruh dunia akan memadang ke Malaysia menyaksikan, bagaimana bumi bertuah ini akan melalui suatu pembahruan dlm perjalanan membina negara bangsa yang maju serta agung.

Pada tarikh itu, Y.A.B Dato` Seri Abdullah akan mengadap kebawah DYYM Yang Dipertuan Agong untuk menyatakan hasrat meletakkan jawatannya sebagai Perdana Menteri Malaysia serta menyerahkannya kepada Y.A.B Dato` Seri Najib, Timbalan Perdana Menteri.

Inilah keunikan Malaysia...sejak dr merdeka lagi, musyawarah dlm kepimpinan menjadi tradisi dalam tampuk pepimpin negara. Peralihan kuasa yang aman dapat menjamin keharmonian negara dari segala aspek.

Ramai yg merasa apakah wajarnya perkara ini berlaku? tertutama golongan pemuda pasca merdeka. Mereka mempersoal kewajaran sistem pemilihan perdana menteri yang terlihat seolah tidak demokratik dan terbuka. ada juga parti pembangkang ingin undi tidak percaya kepada Najib apabila beliau menjadi PM nanti. haha....Pembangkang iaitu PAKATAN RAKYAT memang kerja membangkang xsudah-sudah..sedngkan pemimpin mereka Dato Seri Anwar dulu amat yakin menjadi PM selepas DR.Mahathir...nampaknya beliau amat percaya kepada peralihan kuasa yg digunakan BN ini...namun agak kecewa agaknya, tak dpt jd PM sebab tuh dok Khabaq kat semua org yg Najib jd Pm x demokratik....mungkin baginya demokrasi ialah ibarat demokrasi PASOLA P.Ramlee yang bersidang di bawah pokok..yang lebih dahsyat dari Undang-undang Rimba...

Kita lihat, Pakatan Rakyat hanya tahu mengkritik, tp mereka double standard..jika org kerajaan kena tangkap SPRM itu demokratik , namun apabila org2 mereka di tangkap itu adalah konspirasi, fitnah. Seba itu, si Cik Elizabenth, duk bercuti x abiz2..dh malu sendiri nampaknya pakatan rakyat. Kononya isu itu adalah konspirasi BN. kata mereka itu isu peribadi n bukan moral. Namun, seorg lelaki ISLAM duduk berdua-duaan dlm rumah si Elizabeth malah ambil gmbr separuh bogel..bukan isu moral?? Skrg patutnya kita paham, ketua Pakatan Rakyat, sendiri..ada isu moral...jd apa salahnya anak buah dia ada isu moral....org kata, ketua borek ank buahnya rintik...

Zaman khalifah sendiri, perlantikan khalifah adalah dikalangan ahli syura..bukan secara undian besar-besaran seperti pilihan raya..kerana Khalifah adalah ketua kerajaan islam yg UTAMA yg Tertinggi...sama juga denga Perdana Menteri.. ada yg perlu kita pilih secara terbuka seperti pilihanraya ..namun ada yg perlu secara agak tertutp utk menjamin kelangsungan bangsa... konsepnya sama, seorg pm adalah wakil rakyat jua..yg dipilih kerana lebih 2/3 ahli dewan rakyat menyokongnya.... itu sudah cukup.. kerana ketua yg dipilih, bukan calang jawatannya...perlu menjadi kepala negara.... byk keburukan jika kita membuat sistem terbuka..pilihan rakyat terkadang dikaburi emosi dan mcm2 hal lagi... untuk PM, pilihan tepat perlu dibuat... tgk sahaja US, yg kononya menjadi rujukan pembangkang untuk kita meniru sistem pemilihan presiden kepada sistem pemilihan PM. Natijanhya, tgk shj keadaan huru-hara yg dibuat US ke atas duni....ekonomi yg merudum akibat cuainya US menjaga sistem kewangannya...hinggakan gabenor bank negaranya mndpt penarafan C. presiden US dibenci dunia..

byk lagi keburukan pemilihan ketua tertinggi negara secara terbuka. di sini perlu ada keseimbangan. rakyat sudah memilih wakil mereka menjadi YB. maka menjadi tugas para YB menerjemah pilihan rakyat memilih PM dengan menyatakn sokongan kepada pimpinan baru atau menyatakan pendpt lain...

UMNO telah berumur lebih separuh abad. percayalah tiada satu parti di negara ini yang dapat membela nasib org melayu malah MALAYSIA selain UMNO. Pas kata UMNO kafir. Tp UMNO lah yang menerajui kepimpinan negara..org islam juga.. malahan PAS yang melabel UMNO kafir, kini mengikut telunjuk si roket ...bagus benar....si roket melanggar bulan jadilah bulan sabit berkembar....memang xkan bersatu mereka.
UMNO telah byk membantu umat melayu...sedarlah wahai bangsa... jgnlah mudah dimomokkan oleh petualang bangsa yang hanya tahu menegakkan pokok demokrasi. hanya tahu menjadi raja jalanan...itulah kepakaran mereka..

Memang UMNO ada silapnya, namun kesilapannya kini telah tampak perubahan..dengan barisan kepimpinan yng mampu memacu negara ke puncak jaya..dengan tersusun tanpa meninggalkan nilai murni yg sepatutnya..

Wahai org melayu! sesiapa yg merasakan Pakatan Rakyat itu bagus...menyokong mereka..maka anda menyokong kata-kata bahawa org melayu melakukan dasar APARTEID.... Ketua pembangkang DAP di dalam persidangan Undangan Negeri Johor, Dr. Boo dr DAP....Nik Aziz pula boleh sokong knyataan ini, dengan kata kita tak boleh buat dasar aparteid dgn hanya bagi bumiputera hak istimewa..kena bgi juga pd bangsa lain yang susah dan miskin. Ya, hal ini memang diberikan. dengan adanya jabatan kebajikan masyarakat. Sedangkan menteri Hal ehwal Kebajikan pun diketuai oleh non-bumi. iaitu Dr. Ng yen yen, masakan dia ingin lupakan bangsa sendiri.. MasyaAllah.

jgn menjadi petualang bangsa hanya kerana dasar politik semata. ingat jua, para pembangkang juga terhutang budi pada UMNO yg memberi kemerdekaan kepada mereka. Kita disurh bersyukur. Jadilah pmbangkang berkualiti bukan hanya tahu memaki membabi buta.... tidak sedar bererusi roda dalam parlimen, masih x sedar2 diri untuk jaga tingkah laku diri. Barisan yang sebegini hanya merosakkan negara....raja yang x kononya disanjung sekarang disadung...ish2x. sempit sungguh pemikiran politik pembangkang. PKR..parti keluarga dan rakan2.......tidak perlu mengeji Paklah ada anak dlm politik, sedangkan mereka anak beranak berpinak2 dlm parti sendiri....

Oleh itu, sblm kita mengatakan sesuatu, pastikan tahu, dimana kita berpijak. dalami sejarah bangsa..jgn hanya ikut2 sahaja. Politik adalah ibadat.. Perjuangan membela masyarakat. tanpa politik tiadalah negara..tiadalah bangsa....fahami sejelasnya..jgn hanya tahu memilih kerana pihak sebelah sana guna bulan dan warna hijau, ada tok guru n berserban..semestinya btol..namun politik sebenar ialah belajar dr mana asalnya...dan kini di manakah landasannya.....

agama tidak boleh dipisahkan..tiada parti bagi agama islam..kerana islam tetap menjadi drh daging bangsa MELAYU di bumi bertuah ini. Jgn berangan menuju bulan dengan roket, kalo hanya tahu melabel , mencerca atau memaki mencari populariti.....dan jgn hanya adil untuk ahli parti sendiri...hanya mengakui diri dn parti itu sendiri adil..tetapi..bila saat bertemu keadilan.....semuanya tidak adil......

Ini hanya coretan anak muda, yang lahir dengan darah politik.....dari kecil sudah mengenal apa itu UMNO, PAS, DAP dan kini PKR....drkecil sudah ku tahu dimana bumi dipijak....di mana asalnya....aku berani berkata..kerna byknya rakanku..hanya tahu mengata....tp mereka lain....mereka tahu ketika di alam kampus...ak sudah mengenal sejak 18 tahun dahulu lagi....ayah, ibu malah datuk dan nenekku adalah kumpulan peneraju kemerdekaan negara.....oleh itu, belajarlah sejarah bangsa dari semua aspek..kelak kalian akan mengerti semuanya......HIDUP MELAYU! HIDUP MALAYSIA! HIDUP BANGSAKU!
 
Copyright 2009 Paradise. All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy