RSS
Hello! Welcome to this blog...

Berakhirnya...



tanggal 8 Februari 2009 berakhirlah sebnuah kisah yg kini telah menjadi sejarah..FESSAT -8. setelah 4 tahun ak berkecimpung dlm dunia FESSAT byk dugaan tidak kurang juga gelak tawa rakan2 seperjuangan memeriah suasana bekerja berkumpulan.

sejak FESSAT 5, byk peningkatan dilakukan tahun demi tahun, perubahan demi perubahan mengikut arus kehendak mahasiswa khasnya yg semakin berpikiran out of the box.

tidak dinafikan adajuga cacat cela yg berlaku dlm FESSAT kali ini tidak kira dalam aspek apa juapun tahniah dan syabas diucapakan kerana anda semua mampu memikul bebanan yg lebih berbanding pelajar yg lgsg tidak memberi sumbangan.

inilah suatu latihan utntuk masa hadapan...kebolehan bekerja dlm team, berkomunikasi dengan pelbagai pihak, membuat keputusan penting yg mempengaruhi semua pihak bukan boleh didapati dengan membaca buku di dalam kamar indah....hakikantya, "field work" itu lebih memberi impak yg besar terhadap pemikiran seseorang malah cara dan gaya bekerja kelak.
jika kita tidak involve dalam hal2 sebegini kelak kalian akan bagai monyet mendapat bunga apabila kalian bekerja dan berjawatan nanti.

di kala itu tiada lagi penyesalan, alam kampus yg penuh dengan byk peluang telah terlepas. seharusnya para mahasiswa yg baru terutama para junior bijak mengguna peluang untuk menambah pengalaman diri kerana hidup bermasyarakat tidak sama seperti hidup dengan buku. ilmu yg perlu dicari bukan sahaja dalam kuliah atau buku tapi pergilah berhijrah, bertanya walau sejauh mana sekalipun.

ingat, dalam setiap perkara yg dilakukan, ikhlaskan diri kerana hadiah keikhlasan tidak ternilai oleh kata2.

akhirnya, semoga FESSAT -9 2010 lebih berjaya dr yg terdahulu. buat semua junior, belajarlah dr kesilapan, tingkat keikhlasan dan kekuatan serta bykkan pembaikan soft skill anda jika ingin berjaya kelak.
 
Copyright 2009 Paradise. All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy