RSS
Hello! Welcome to this blog...

Kerajaan Baru?


Nampaknya politik di Malaysia semakin menarik perhatian dengan keluarnya 4 ADUN Pakatan Rakyat dan menyokong BN di Perak.

istilah lompat parti seolah-olah menjadi perkara lumrah dalam politik kini walaupun sgt asing sblm ini. di sini kita dapat melihat bahawa, persehaman antara semua org dlm suatu organisasi amat penting malah keikhlasan dan ketulenan semangat kepimpinan poltik juga tidak boleh diabaikan.

bagi aku sebagai seorang mahasiswa yg masih belum layak untuk menyertai mana2 parti..namun jika dilihat pd awalnya, pakatan rakyat sgt yakin dpt membentuk kerajaan Malaysia pada 16 September 2008..namun hingga kini apa yg kita lihat KEYAKINAN Pakatan Rakyat di bawah kepimpinan "pemimpin bermotif diri" Dato Seri Anwar yg sgt bangga dengan pelan "menakluk" PUTRAJAYA bertukar penjadi sejarah hitam dalam rentetan kepimpinan beliau apabila kerajaan Pakatan Rakyat Perak tumbang dlm masa 11 bulan.

di sini dpt kita lihat bahawa, kepercayaan yg diberi rakyat tidak boleh di salah guna dengan lompat parti.....

hal ini dpt dilihat apabila ADUN yg keluar dr PKR dan DAP tidak menyertai mana2 parti dlm BN namun bertindak sebagai Bebas. dan Adun BOta yang keluar dr UMNO dan memasuki PKR kembali semula kepangkuan UMNo apabila melihat bahawa beliau tidak boleh mensiasiakan mandat rakyat.

apapun, dlm setiap tindakan sebagai pemimpin harus berfikir tentang kebaikan rakyat/golongan sasaran yg perlu dibantu atau menyokong kita. kerana pemimpin adalah org yg perlu menjadi nakhoda bagi mencorak arah masyarakat.
 
Copyright 2009 Paradise. All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy